علی شاکری: در کمتر از چهار ماه به آغاز چهاردهمین دوره بازیهای آسیایی 2006 دوحه دبیرکل کمیته ملی المپیک در نشست با نمایندگان رسانه های گروهی به تشریح موقعیت ورزش ایران در آستانه این بازیها پرداخت.

علی کفاشیان هزینه آماده سازی تیم های ملی رشته های مختلف را 16 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: قصد داریم در بازیهای دوحه با یک گروه سیصد نفره متشکل از 200 ورزشکار و 100 همراه شرکت کنیم. وی رشد جمعیتی گروه اعزامی را نسبت به دوره پیش 60 درصد و رشد مدالی را برای کاروان اعزامی 20 درصد پیش بینی کرد.

کفاشیان در مورد وضعیت تیم های اعزامی به بازیهای آسیایی قطر گفت: در ورزش های گروهی رشته های هندبال، بسکتبال و کبدی هم به والیبال، فوتبال و واترپلو اضافه شدند و در دوومیدانی با توجه به حضور دوندگان خوب تعداد بیشتری نسبت به دوره پیش اعزام خواهیم کرد. در کسب مدال هم همچنان چشم به ورزش های انفرادی دوخته ایم و متاسفانه در ورزش های پایه و مادر حرف آخر را خواهیم زد. هر چند که این بار در تیراندازی، ژیمناستیک، قایقرانی و شنا هم نمایندگانی خواهیم داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک حضور در پنج رویداد (بازیهای آسیایی دوحه، بازیهای آسیایی ناشنوایان، بازیهای سالنی آسیا، بازیهای زمستانی و مسابقات پارالمپیک جانبازان و معلولین آسیا) را از جمله برنامه های سال جاری این کمیته خواند.

کد خبر 1034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز